Translate

torsdag 29 januari 2015

Sim sala bim

Jag skulle rengöra mina favoritörhängen ,-)
Jag brukar lägga dom i ett litet glas med diskmedel o vatten.
Men av någon anledning la jag dom i ättikssprit ,-)
Glömde dom så dom låg där i omk 5 dar.
Idag skulle jag ta upp dom ,-))))
Dom var så gott som borta, lite  fanns kvar.
Ett trolleritrick!
Inte att rekommendera alltså.
Varför jag la dom i ättiksprit har jag ingen aning om.


Idag ska vi ha bruna bönor till middag, , det var så längesen.
Det var min favoritmat som barn ,-)



 

10 kommentarer:

  1. Så det kan bli! Du kanske hade läst någonstans att det skulle vara bra, men inte så många dagar*ler*
    Bruna böner är supergott!
    Ha en fin dag!
    Kramisar❤❤❤

    SvaraRadera
  2. Vad trist att det var just favoritörhängena. Att sådant kunde hända hade jag ingen aning om...nu börjar jag tänka på att vi har ättikssprit i en himla massa maträtter. ättiksgurka, rödbetor osv.... vad händer då med oss när vi äter sådant? Tur att vi inte är av samma material som örhängena.
    Kramar Christina

    SvaraRadera
  3. Bruna bönor och fläsk, mums! Eller till korv!
    Jag ska steka wienerkorv och ha grönsaker till.
    Kram <3

    SvaraRadera
  4. Tråkigt med örhängena. :-(
    Bruna böner och fläsk, åh va gott! Kramen ❤️

    SvaraRadera
  5. Där fick du till det ordentligt, Själv köpte jag en burk med vätska hos guldsmeden. Det är det bara att sänka ner smyckena en stund sen är det klart. Jag äter nästan aldrig bruna böner. Gillar det verkligen men då vill jag ha hemkokta a la mamma med mycket sirap.. God kväll o natt..

    SvaraRadera
  6. Jag med gillar bruna bönor. Det ska vara lite mera sirap i dem ifall du har köpt dem ;.)
    Du skulle väl jaga bakterier och det gjorde du allt *gapskratt*
    Ha en bra dag/ kram

    SvaraRadera
  7. Hoppsan, så det kan bli! Jag köpte för några år sedan en burk med vitt pulver på en marknad - ett kryddmått till en dl vatten. Fungerade jättebra och smyckena blev jättefina. Burken kostade 150 kr. Så här efteråt tror jag att det inte var någon bra affär - jag kunde lika gärna ha använt hjorthornssalt. :))
    Bruna bönor - det var länge sedan - en bortglömd rätt hos oss, men gillad. Brukar inte koka själv, utan jag köper färdiglagade.
    Ska nog skriva upp det på handlingslistan!
    Må så gott och ha en trevlig helg!

    SvaraRadera
  8. Tack för kommentaren, men oj, så tråkigt med dina örhängen. Tänk att det ändå kan fräta så mkt. Bruna bönor bara älskar jag, blev ju riktigt sugen när jag läste ditt inlägg :-) Idag blir det fiskgratäng hos oss! Kramiz

    SvaraRadera
  9. Hello, I would like to ask you for perrision to use the picture of this nice brown bean in my culinary blog, but I can't find any contact information - how could I write you?

    SvaraRadera
  10. Thank you! If I have understood correctly, you are the author of this picture? How should I credit it? Is it enough to give a link to this blog?

    SvaraRadera